Οι ώρες της ημέρας που μπορούμε να δουλέψουμε πραγματικά είναι λίγες, οπότε είναι καλό να τις αξιοποιούμε όσο το δυνατόν αποδοτικότερα. Ακολουθούν πέντε προτάσεις ώστε να αποκτήσετε μία πιο παραγωγική ημέρα:

Σχεδιάστε την ημέρα σας

Φτιάξτε μία λίστα με πράγματα που πρέπει να ολοκληρώσετε τη συγκεκριμένη μέρα (καλύτερο θα είναι να την έχετε έτοιμη από την προηγούμενη) σε ένα κομμάτι χαρτί ή σε κάποιο σχετικό software. Φροντίστε να είστε συγκεκριμένοι (πχ προσθέστε μόνο ένα μικρό και συγκεκριμένο μέρος ενός project στο οποίο δουλεύετε και όχι ολόκληρο το project) και να δημιουργήσετε μικρές προθεσμίες για το κάθε ένα.

Ο στόχος είναι φυσικά να ολοκληρώσετε ολόκληρη τη λίστα κατά τη διάρκεια της ημέρας και το να έχετε ήδη μερικά προδιαγεγραμμένα tasks που πρέπει να ολοκληρωθούν, θα σας βοηθήσει να μείνετε συγκεντρωμένοι χωρίς να σπαταλάτε άσκοπα χρόνο ώστε να σκεφτείτε τί θα μπορούσατε να κάνετε μετά, αφότου ολοκληρώσετε μία δουλειά.

Κάντε διαλείμματα

Αν νιώσετε πως δεν αντέχετε άλλο ή παρατηρήσετε πως από τα 10 τελευταία λεπτά δουλέψατε μόνο τα 2, τότε κάντε ένα -σύντομο- διάλειμμα, κατά προτίμηση μακριά από τον υπολογιστή σας (ιδιαίτερα αν αυτός είναι το βασικό εργαλείο της εργασίας σας). Θα σας αναζωογονήσει και μόλις επιστρέψετε στη δουλειά θα είστε πολύ πιο συγκεντρωμένοι, με αποτέλεσμα να “βγάλετε” πολύ περισσότερη δουλειά σε πιο σύντομο διάστημα.

Ελέγξτε (ή έστω απαντήστε) τα emails σας με πρόγραμμα

Το να είστε πάνω από το email σας όλη τη μέρα πιο πολύ σας αποσυντονίζει, παρά σας βοηθάει να πετύχετε κάτι. Αν υπάρξει κάτι επείγον, τότε υπάρχουν και άλλοι τρόποι επικοινωνίας και αν πρέπει να σας βρουν, θα σας βρουν! Οπότε, μπορείτε να βάλετε ένα πρόγραμμα για το πότε θα ελέγχετε και θα απαντάτε στα emails σας, για παράδειγμα στις 9, στη 1 και στις 5. Διαβάστε και αυτό το σχετικό άρθρο.

Αποφύγετε τις διενέξεις

Ξέρουμε όλοι πολύ καλά πως όταν είμαστε εκνευρισμένοι δεν είμαστε αποδοτικοί. Άρα, εκτός του ότι είναι καλό να είμαστε γενικά αισιόδοξοι και να δίνουμε τόπο στην οργή όσο γίνεται, καλό θα είναι να προλαμβάνουμε κιόλας. Αν πρόκεται να μιλήσετε με κάποιον συνάδελφο ή πελάτη για κάποιο θέμα το οποίο ξέρετε εκ των προτέρων (ή έστω πιστεύετε) πως θα δημιουργήσει κάποια αντιπαράθεση, προσπαθήστε να μεταφέρετε τη συζήτηση για όσο πιο αργά γίνεται ώστε να κερδίσετε μερικές ήρεμες ώρες δουλειάς μέχρι τότε. Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, τότε μετά από μία αντιπαράθεση, κάντε ένα διάλειμμα ώστε να ηρεμήσετε πλήρως.

Αποφύγετε το …μπλα-μπλα

Αν δουλεύετε σε χώρο που υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι, τότε ζητήστε τους να μη σας ενοχλούν κατά τη διάρκεια της εργασίας σας για να συζητήσουν οτιδήποτε άσχετο με τη δουλειά σας. Αν δουλεύετε μόνοι, τότε κλείστε τα προσωπικά IMs (μπορείτε να έχετε διαφορετικούς λογαριασμούς γι’αυτή τη δουλειά), το facebook, το twitter κλπ. Υπάρχουν τα διαλείμματα γι’αυτού του είδους τις συζητήσεις!

Εσείς τί κάνετε ώστε να είστε πιο αποδοτικοί στη δουλειά σας;